Atribuțiile subprefectului Marian Popa

Sprijină prefectul în îndeplinirea atribuțiilor și prerogativelor legale, îndeplinind, în numele prefectului atribuțiile de conducere a serviciilor publice:
  1. analizarea activității desfășurate de serviciile publice deconcentrate, de serviciile publice comunitare de pașapoarte și de serviciile publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor și elaborarea de propuneri pentru îmbunătățirea activității acestora, pe care le înaintează prefectului;
  2. examinarea, împreună cu conducătorii serviciilor publice deconcentrate și cu autoritățile administrației publice locale, a stadiului de execuție a unor lucrări și acțiuni care se derulează în comun;
  3. consultarea conducătorilor serviciilor publice deconcentrate cu privire la ordinele prefectului prin care se stabilesc măsuri cu caracter tehnic sau de specialitate, potrivit legii;
  4. asigurarea transmiterii ordinelor prefectului având ca obiect stabilirea de măsuri cu caracter tehnic sau de specialitate către conducătorul instituției ierarhic superioare serviciului public deconcentrat, prin grija personalului din cadrul instituției prefectului;
  5. asigurarea examinării proiectelor bugetelor, precum și a situațiilor financiare privind execuția bugetară întocmite de serviciile publice deconcentrate, conform procedurii stabilite, după caz, prin ordin al ministrului ori al conducătorului organului administrației publice centrale organizat la nivelul unităților administrativ-teritoriale, în vederea emiterii avizului prefectului;
  6. asigurarea întocmirii proiectului regulamentului de funcționare a colegiului prefectural, cu respectarea prevederilor regulamentului-cadru;
  7. dispunerea măsurilor în vederea organizării ședințelor colegiului prefectural, stabilirea, după consultarea conducătorilor serviciilor publice deconcentrate, a ordinii de zi și a listei invitaților, pe care le înaintează prefectului;
  8. urmărirea modului de îndeplinire a hotărârilor luate în cadrul colegiului prefectural, prin grija secretariatului colegiului prefectural, și formularea de propuneri în cazul nerespectării acestora, pe care le înaintează prefectului;
  9. gestionarea și urmărirea măsurilor dispuse de către prefect în calitate de președinte al comitetului județean pentru situații de urgență, precum și a hotărârilor luate în cadrul comitetului județean pentru situații de urgență;
Cu privire la conducerea operativă a instituției prefectului:
  1. asigurarea conducerii operative a instituției prefectului, cu excepției cancelariei prefectului;
  2. asigurarea elaborării proiectului ordinului prefectului privind înfiinţarea şi organizarea oficiilor prefecturale sau desfiinţarea acestora, precum şi transmiterea proiectului ordinului către ministerul care coordonează instituţia prefectului;
  3. acordarea de consultanţă autorităţilor administraţiei publice locale privind proiectele acordurilor de colaborare, cooperare, asociere, înfrăţire şi aderare, iniţiate de acestea;
  4. verificarea documentaţiei şi eliberarea apostilei pentru actele oficiale administrative întocmite pe teritoriul României, care urmează să producă efecte juridice pe teritoriul unui stat semnatar al Convenţiei cu privire la suprimarea cerinţei supralegalizării actelor oficiale străine, adoptată la Haga la 5 octombrie 1961, la care România a aderat prin Ordonanţa Guvernului nr. 66/1999, aprobată prin Legea nr. 52/2000, cu modificările ulterioare;
  5. alte atribuţii sau sarcini date de către prefect în legătură cu activitatea instituţiei prefectului.
Pe linia prevenirii faptelor de corupție:
  1. asigură participarea personalului din subordine la activitățile de informare și de instruire anticorupție organizate de Direcția Generală Anticorupție;
  2. sprijină personalul specializat al Direcției Generale Anticorupție în organizarea și implementarea campaniilor și acțiunilor de prevenire a corupției;
  3. asigură punerea în aplicare a măsurilor prevăzute în Planul de integritate pentru implementarea, la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, a Strategiei naționale anticorupție;
  4. asigură managementul riscurilor de corupție și aplică măsurile de prevenire și control al riscurilor la corupție;
  5. solicită sprijinul Direcției Generale Anticorupție eu privire la măsurile ce pot fi dispuse pentru prevenirea faptelor de corupție din domeniul de competență;
  6. sprijină personalul specializat al Direcției Generale Anticorupție în realizarea vizitelor de evaluare privind reacția instituțională la incidentele de integritate.
  7. furnizează Direcției Generale Anticorupție documente referitoare la organizarea și funcționarea structurii, precum și alte date necesare pentru pregătirea activităților de prevenire a faptelor de corupție;
  8. asigură postarea la avizier, în locuri vizibile (birouri destinate relațiilor cu publicul/primirii în audiență, săli de așteptare, suprafața exterioară a clădirilor etc) precum și pe prima pagină a site-urilor proprii de internet și intranet a mesajelor sau materialelor anticorupție puse la dispoziție de către Direcția Generală Anticorupție.
Coordonează, verifică, răspunde și furnizează informații privind activitatea exercitată de următoarele comisii/grupuri/colective ce funcționează la nivelul instituției prefectului:
  1. Comisia județeană pentru aplicarea legilor fondului funciar;
  2. Comisia de analiză privind încălcarea dreptului de acces la informațiile de interes public;
  3. Colegiul Prefectural;
  4. Comisia de dialog social;
  5. Centrul Local de Combatere a Bolilor;
  6. Comisia Județeană pentru Recensământul Populației și locuinței;
  7. Consiliul consultativ pentru protecția consumatorilor;
  8. Comisia de analiză a proiectelor de buget și a situațiilor financiare privind execuția bugetară întocmite de serviciile publice deconcentrate ale ministerelor și ale celorlalte organe ale administrației publice centrale organizate la nivelul județului Dolj în vederea emiterii avizului prefectului;
  9. Comitetul consultativ de dialog civic pentru problemele persoanelor vârstnice.
  10. Comisia de inventariere anuală a documentelor clasificate;
  11. Comisia permanentă pentru distrugerea autorizațiilor de acces la informațiile clasificate,

Îndeplinește și alte atribuții stabilite potrivit legii, prin ordin al prefectului.